Południowa Obwodnica Warszawy bez opóźnień. Astaldi nie schodzi z budowy


Południowa Obwodnica Warszawy to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat w Warszawie. Kiedy w październiku pojawiły się informacje dotyczące słabej kondycji finansowej włoskiego koncernu Astaldi - wykonawcy POW, obawiano się, że budowa tego odcinka trasy ekspresowej S-2 utknie w miejscu. Wygląda na to, że POW zostanie jednak wybudowana bez opóźnień. 

Astaldi prowadzi w Polsce kilka inwestycji. Tą największą jest budowa drugiej linii warszawskiego metra. Tam Astaldi wspierana jest przez turecką firmę Gulermak. Na budowie metra opóźnień nie ma. Wręcz przeciwnie - odcinki na Targówku i Woli kończone są przed czasem. Przestojów nie ma także na Południowej Obwodnicy Warszawy. Na Ursynowie Włosi budują 2,1 km tunel trasy ekspresowej S-2. Kiedy kłopoty mediolańskiej spółki stały się wiedzą powszechną, podwykonawcy pracujący przy budowie POW natychmiast zaczęli pytać o zabezpieczenie finansowe w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta w odpowiedzi niemal natychmiast wypłaciła im ponad 7 mln zł.

Podjęte przez GDDiK działania nie oznaczają, że Astaldi jest niewypłacalne. Był to zabieg mający uspokoić podwykonawców, którzy zaczęli bać się o przyszłość swoich firm oraz pracowników. Takie rozwiązanie zostało zaakceptowane także przez Astaldi. Na budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy pracuje aktualnie aż 27 firm podwykonawczych.

Od inżynierów konsultantów po firmy dostarczające beton i specjalizujące się w pracach fundamentowych. Prace na Ursynowie wystartowały w marcu 2017 roku, jednak budowa samego tunelu ruszyła dopiero rok później. Będzie to jeden z bardziej imponujących obiektów drogowych w Polsce. Długość tunelu to około 2300 metrów. Zacznie się na wysokości ulicy Indiry Gandhi a skończy za Nowoursynowską. Nowa trasa ma zostać ukończona w ostatnim kwartale 2020 roku.


Załączniki

- brak opisu